NaNoWriMo 2016: de achterstand

Met maar 13373 van de 21667 woorden op de teller, sta ik dus een flink aantal woorden achter om het einddoel te halen en dat bijna halfweg…

Tijd dus om die verloren woorden goed te maken. Dit kan je enkel doen door door te zetten.
Schrijven en blijven schrijven is nu nog meer de boodschap dan anders. Niet meer nadenken, geen verbeteringen uitvoeren en alleen schrijven.
Net dat is wat het voor mij zo moeilijk maakt.
Ik lees graag de stukjes nog een keer opnieuw voordat ik verder schrijf. Hier en daar iets verbeteren om de dingen wat beter te laten lopen of ideeën die plots opkomen ergens in plaatsen. Het zijn allemaal dingen waar ik me tijdens het schrijven mee bezig hou.
Dit zorgt ervoor dat ik niet al teveel woorden schrijf, maar vaak nadenk met de laptop op mijn schoot.
Als ik dan klaag dat het schrijven niet vlot, krijg ik de normale reactie: maar je zit constant op je laptop en daar is niets tegen in te brengen.

Dus vanaf nu laptop open en schrijven maar en hopelijk kan dan de achterstand in een voorsprong omgebogen worden.

Een reactie is altijd welkom