Dromen

Gisteren zijn we met het gezin naar de boekenbeurs in Antwerpen geweest.
Het was al weer een paar jaar geleden en ook nu weer werd ik verrast door de grote hoeveelheid boeken en meer nog door het grote aantal mensen dat er was.

Er wordt maar al te vaak in de media gezegd dat boeken aan populariteit verliezen, maar als je op de boekenbeurs rondloopt, krijg je dat gevoel niet.

De kinderen waren verrast door de grootte en snuffelden en neusden in de prentenboeken en de leesboeken voor beginnende lezers.
Ze gingen op de foto met Maya de Bij en Jommeke, maar vooral vroegen ze wat die mijnheren en mevrouwen aan het doen waren die daar zo op een stoel tussen de boeken zaten.
Toen we vertelden dat zij de boeken schreven waarin ze aan het kijken waren, trokken ze grote ogen.
Pieter Aspe, Toni Coppers, Mark Tijsmans. Het zijn een paar van de bekendere namen die aan het signeren waren. Maar er zaten nog zoveel andere auteurs waarvan hun namen niet direct een belletje deden rinkelen, maar wiens boeken er interessant uit zagen.

Ik kon niet anders dan dromen van mijn eigen plekje op de boekenbeurs. Een droom die ik al lang heb, maar toen ik mijn vrouw dit vertelde, zette zij mij weer met beide benen op de grond.
‘Als je dat echt wil’, zei ze, dan moet je maar eens een verhaal afwerken en beginnen met iets op te sturen.
En daar had ze honderd procent gelijk in.

Een reactie is altijd welkom